Thursday, February 25, 2010

hanya sekadar bicara kosong..

Post sebelum ini aku ckp nak sambung… tapi sebenarnya aku agak malas.. Almaklumlah. Suasana cuti telah berlalu.. Mood yg ada sekarang just.. Busy…busy…busy.. Hehe..


So, ringkaskan cerita, aku cuma tulis sahaja.. Hehe..

Rabu: Main boling & tengok wayang… wa~~ itu lah kali pertama aku jejak kaki ke tapak boling di Bukit Jambul… panggung wayang pun sama… hehe.. Baru sedar.. Aku busy sangat ke sebelum cuti? Keluar USM pun tak pernah… hari tu lah pertama kali aku jejak kaki ke Kompleks Bukit Jambul untuk sem ni. Dan kali kedua untuk sidang ini! Kesimpulannya, sepanjang 2 tahun di USM, belum sampai 10 kali aku pegi.. Entah2 5 kali pun tak sampai.. Asyik2 TESCO Extra saja aku pegi. Itupun kalau barang-barang keperluan habis... Hehe!

Malamnya aku struggle baca buku Accounting & Finance setebal 2 inci.. (^_^)

Sebenarnya 1 chapter ja aku baca… tak sampai setengah cm pun.. Hehehe.. Kuiz online tutup jam 11pm.. Aku baru nak baca & jawab malam tu. Hehe..

Sepatutnya time ada peluang ni lah aku merantau negeri orang… setakat duduk USM, 4 tahun, pemandangan yg sama juga aku tengok… hmm…

Khamis: aku habiskan seharian di Unit Kaunseling menguruskan lebih seratus surat untuk di fax ke sekolah-sekolah, IPTS, IPTA & kolej-kolej sekitar Kedah & Penang. Serta menaip beberapa lagi surat. Bekerja tanpa anak buah, dah tu sorang2.. Wa~~ memang aku orang yg rajin.. Haha.. (apahal puji diri sendiri ni.. Hehe). Thanks pada orang yang menolong..

Maaf sahabat2 alumni al-Irfaan sebab tak dapat join program di UM.. Kerja-kerja urus surat tu habis lambat.. Aku tak berani jalan sorang2 pegi KL time malam.. Huhuu… tak ada orang nak teman..

Malamnya, En. Baharudin mesej nak buat rancangan jahat.. Haa.. Apa tu?? Rancangan mengenakan Erhan sempena befdaynya yang ke-22. hehe.. Hish… En. Bahar ni.. Dia punya idea, tak pasal2 aku yang urus.. Sorry Erhan.. Habis satu badannya kena telur dan tepung.. Ish..ish..ish.. Bukan aku yg buat.. YDP yang buat. Aku tengok ja.. Haha.. (Harap-harap korang lupa bila befday aku.. Aku dah cukup putih untuk diputihkan lagi oleh tepung… hehe..)

Ish..ish..ish.. Bukan ke kita sepatutnya buat kenduri kesyukuran.. Hehe.. Mana nak buat dalam USM ni??

Seronok, seronok juga. Tapi jangan dilupa pada malaikat yang sedang menjalankan tugas mereka di kira dan kanan kita.

Esoknya, kami pegi main boling lagi.. Dan aku menjuarai tempat pertama... Tapi dari bawah! Haha.. Kesimpulannya, akulah Ratu Longkang…


haaa... teka mana 1 result aku??? hehe..
kesian Shikin.. free2 ja dpt tempat ke-6 dari 6 group kerana aku..
tapi, result tu cantikkan? jarang diperoleh melainkan budak tadika yg main.. hahaha..

Okeylah.. Ini saja dulu. Cukup-cukup lah berhibur.. Dah terlebih dunia ni… nanti akhiratku tertinggal..

Di samping tu, aku nak ucap terima kasih banyak pada sahabat2ku, yang tak jemu menasihati diri ini agar kembali pada fitrah sebenar.. Syukran jazilan.. Walaupun dah lama tak jumpa korang semua.. Jangan risau.. Kalian ada di hati ini..

3 comments:

  1. ko penulis yg sedih jd hepy owhh. stiap kli sy baca blog ko.. nda sah klu nda ketawa..kekekek gud luck dude.. go on.. wawawa mlm besday ko .. kmi budk2 kejut akn ikut skali .hahahaha

    ReplyDelete
  2. hehe.. thanks... senang ja. kalau dah sedih, kau tukar ja p cerita hepi.. bru best mau ingat seumur hidup kau.. takpun, cari pengajaran di sebalik kisah sedih tu, baru jadi bermakana. kalau tak.. sampai bila2 kau terfikir kisah tu, mesti kau sedih.. setuju?? hehe..

    ReplyDelete
  3. huhu btul.. sntiasa optimis.. ahahaha think positif and go fowrd.. kan2 cik amani

    ReplyDelete