Wednesday, March 2, 2011

-masa+kehidupan-



".... Allah tidak membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya. Dia mendapat pahala dari kebajikan yang dikerjakannya dan dia mendapat seksa dari kejahatan yang dilakukannya. (Mereka berdoa), 'Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami melakukan kesalahan. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebani kami dengan bebanan yang berat sebagaimana Engkau bebani kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kami apa yang tidak kami sanggup memikulnua. Maafkanlah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah pelindung kami, makan tolonglah kami menghadapi orang-orang kafir.."

Al-Baqarah: 286

Ana cadangkan pada para pembaca untuk membaca link di bawah ini.. banyak manfaat yang boleh diperoleh.. moga Allah merahmati kita semua.. InsyaAllah..

Wal ‘Ashr: Pengurusan Masa Dalam Islam
HafizFirdaus.com - Wednesday, 02 March 2011

   

3 comments:

  1. macam mana mau like ni?? teda button like.. macam kenal jak style tulis tajuk entri tu..haha..bila ko datang jb?

    ReplyDelete
  2. hehehe... dari blog kau lah asalnya ni.... time busy2 ni tiba2 ternampak post baru kau.. best utk dimuhasabahkan kembali...

    sudah kmi p JB hari tu.. siap sesat lg.. huhu.. tp terlampau kelam kabut bah... x sempat lama2 di JB.. tu yg x sempat contact kau pun.. sory lyn.. huhu..

    ReplyDelete
  3. tambah 1 lagi.. err.. stail tajuk entri tu bukan ciplak dr kau.. isinya saja.. haha... x prsn pun tajuk entri kau ada simbol plus.. hehehe... kita kan selalu serupa w'pun x sama... :)

    ReplyDelete